enellys.gr

1η Οκτωβρίου-μια ξεχωριστή μέρα για τη γιαγιά και τον παππού

1η Οκτωβρίου-μια ξεχωριστή μέρα για τη γιαγιά και τον παππού Είναι οι  φύλακες άγγελοί μας. Οι πιο όμορφες και γαλήνιες υπάρξεις της καρδιάς  μας

Περιμένουν το εγγονάκι τους ως το πιο μοναδικό δώρο για να του δώσουν απλόχερα ακόμα και την ίδια τους την ψυχή. Μπαίνουν στη ζωή του με φόρα απ’ την πρώτη μέρα που φτάνει στη ζωή και το φροντίζουν αδιάκοπα με απεριόριστη λατρεία για πάντα. Απ’ τη στιγμή που το αντίκρισαν η πραγματικότητά τους πλημμύρισε με χαρά και πήρε άλλο νόημα. Σημαίνει για εκείνους τον πιο πολύτιμο άνθρωπο που υπάρχει στον κόσμο τους. Ένα πλάσμα που για χατίρι του θα θυσίαζαν τα πάντα προκειμένου να είναι ευτυχισμένο

Κάθε χρόνο η  1η Οκτωβρίου έχει θεσπισθεί παγκοσμίως ως ημέρα τιμής για τις ξεχωριστές υπάρξεις στη ζωή όλων μας, τη γιαγιά και τον παππού. Παράλληλα, λειτουργεί και σαν ημέρα υπενθύμισης του τόσο σημαντικού ρόλου τους στη ζωή μας

Λίγα χρόνια πριν, οργανώσαμε στην τάξη μου μια μέρα γιορτής και τιμής στα ξεχωριστά πρόσωπα στις ζωές των μικρών μου μαθητών, στις γιαγιάδες και στους παππούδες τους. Η επίσκεψη που μας έκαναν όταν τους καλέσαμε, τη Δευτέρα 2 Οκτωβρίου, ήταν ο καλύτερος οιωνός για τη σχολική χρονιά που μόλις είχε ξεκινήσει

Η πρόσκλησή μας ήταν αυτή

1η Οκτωβρίου-μια ξεχωριστή μέρα για τη γιαγιά και τον παππού- πρόσκληση

Για να υποδεχθούν τους πολυαγαπημένους παππούδες και γιαγιάδες οι μικροί μου μαθητές, οργανώσαμε αρκετές δραστηριότητες που εξυπηρετούσαν παιδαγωγικούς και διδακτικούς στόχους, αλλά παράλληλα έδειχναν την αγνή αγάπη και το άδολο ενδιαφέρον τους προς αυτούς και όχι μόνο

1η Οκτωβρίου-μια ξεχωριστή μέρα για τη γιαγιά και τον παππού

Δραστηριότητα #1

Έτσι λοιπόν, ετοιμάσαμε την αφίσα που στόλισε την τάξη μας και ήταν και γεμάτη . . . περιεχόμενο!!!

1η Οκτωβρίου-μια ξεχωριστή μέρα για τη γιαγιά και τον παππού-αφίσα

Σε ένα μεγάλο κομμάτι χαρτί του μέτρου δημιουργήσαμε τη σύνθεσή μας χρησιμοποιώντας μεταξύ άλλων και τα παρακάτω πατρόν

πατρόν

πατρόν

Κάθε παιδί ζωγράφισε τον εαυτό του στη φιγούρα που του αναλογούσε και μέσα στην καρδιά ό,τι θα ήθελε να χαρίσει στη γιαγιά και στον παππού. Μέσα στο δικό του συννεφάκι μου υπαγόρευσε ΓΙΑΤΙ αγαπά τη γιαγιά και τον παππού. Οι απαντήσεις όλων αυθόρμητες, ειλικρινείς, βγαλμένες μέσα από την αθώα ψυχούλα τους και άκρως απολαυστικές!!! Φυσικά, δεν παραλείψαμε να μπουν και οι…απαραίτητες υπογραφές… με τη μορφή…παλαμίτσας!!!

Ετοιμάσαμε και δωράκια που φτιάξαμε με τα χεράκια μας, δωράκια που δεν αγοράζουν τα χρήματα, αλλά ανταλλάξαμε με …φιλιά και αγκαλιές!!!

Δραστηριότητα-δωράκι #2

Έκοψα χαρτί Α3 στο μάκρος του σε λωρίδες. Δίπλωσα την κάθε λωρίδα σε μορφή “ακορντεόν”, ώστε να διπλώνει και να ξεδιπλώνει. Κάθε παιδί πήρε από μία λωρίδα και πάνω εκεί ζωγράφισε ελεύθερα ό,τι ήθελε για τη γιαγιά και τον παππού. Στις άκρες της λωρίδας-καμβά κόλλησε τα πρόσωπα-παλάμες του παππού και της γιαγιάς, αφού πρώτα τα είχε στολίσει όπως μπορούσε. Έτσι, δημιούργησε ένα μικρό βιβλίαράκι-δώρο καρδιάς για τους αγαπημένους του! Μην ξεχνάμε ότι ακόμα, είναι διάστημα προσαρμογής και πολλά παιδιά προσπαθούν να κατακτήσουν ποικίλες δεξιότητες, οπότε και κάθε δραστηριότητα πρέπει να είναι προσιτή στο σύνολο των μαθητών

Εδώ είναι τα πατρόν για τις παιδικές παλάμες με τα πρόσωπα του παππού και της γιαγιάς

Δραστηριότητα #3

Κάθε παιδί επίσης, πήρε συνέντευξη από τον παππού και τη γιαγιά του, μέρες πριν την επίσκεψη. Μια δραστηριότητα που βρήκαμε στην πράξη πολύ ενδιαφέρουσα, όταν πλέον ανταμώσαμε όλοι μαζί στην τάξη. “Έδεσε” όλη την μεγάλη παρέα μας, ζέστανε το κλίμα και βοήθησε να ξεπεράσουμε τις όποιες στιγμές αμηχανίας. Όταν μικροί μεγάλοι καθήσαμε στην παρεούλα για να γνωρίσει ο ένας τον άλλο και να συζητήσουμε, μάθαμε πολλές πληροφορίες για τη ζωή “τα παλιά τα χρόνια” από τους ίδιους τους αγαπημένους, κάναμε συγκρίσεις, ανταλλάξαμε γνώσεις κι εμπειρίες. Ήταν αφορμή να γνωρίσουμε ανεκτίμητες κοινές εμπειρίες…που τις δέσαμε όλες σε ένα και μοναδικά ανεκτίμητο βιβλίο!

Σημείωση: Αρκετές μέρες πιο πριν, μοίρασα σε κάθε παιδί από ένα έντυπο της συνέντευξης, ώστε να έχουν χρόνο να το συμπληρώσουν με την άνεσή τους παρέα στο σπίτι και φυσικά, να το επιστρέψουν εγκαίρως στην τάξη

1η Οκτωβρίου-μια ξεχωριστή μέρα για τη γιαγιά και τον παππού-συνέντευξη

Δραστηριότητα #4

Και μετά την παρεούλα τι κάναμε; Ζητήσαμε από τους μεγάλους να έρθουν μαζί μας στα τραπεζάκια και να γίνουν για λίγο και πάλι παιδιά. Μοιράσαμε χαρτιά, μολύβια κ. λ. π. και η τάξη γέμισε . . . ζωγραφιές. Ζωγραφιές που δημιούργησαν τα τρυφερά χεράκια των μαθητών μου που τα συνόδευαν χέρια που έχουν ζήσει πολλά, χέρια πιο ‘άγρια”, ίσως ροζιασμένα, χέρια που προσφέρουν απλόχερα αγάπη και φροντίδα…

Τα χέρια της γιαγιάς και του παππού…

Ήταν μια μοναδική μέρα που η αγάπη τρύπωσε στις καρδιές όλων μας. Μέσα στην τάξη του Νηπιαγωγείου μας ζήσαμε στιγμές στοργής, τρυφερότητας, φροντίδας και μοναδικής σύνδεσης εγγονών και παππούδων. Στιγμές που μας άφησαν αναμνήσεις-“θησαυρούς” βαθιά μέσα μας

1η Οκτωβρίου-μια ξεχωριστή μέρα για τη γιαγιά και τον παππού

4 βιβλία και οι μελωδικές αφηγήσεις τους

“Μία εβδομάδα με τη γιαγιά και τον παππού”

“Μία εβδομάδα με τη γιαγιά και τον παππού”

Συγγραφέας: Διαλεκτή Γανίτη

Εικονογράφηση: Zafouko Yamamoto

Εκδόσεις: Ελληνοεκδοτική

Ηλικία: 6-9 ετών

Η γιαγιά και ο παππούς λένε τις πιο ωραίες ιστορίες.
Το σπίτι τους είναι πάντα ένα μικρό κάστρο όπου επιτρέπονται πολλά “απαγορευμένα” πράγματα και έχει την πιο ωραία μυρωδιά του κόσμου.
Δεν μας χαλάνε χατίρι και οι γλυκές αναμνήσεις από τις στιγμές που περνάμε μαζί τους μας συντροφεύουν σε όλη μας τη ζωή!
Ένα κουτί γεμάτο με τέτοιες αναμνήσεις παίρνει μαζί της η Τιτή, μετά από μια εβδομάδα με τον παππού και τη γιαγιά!
Ποιους “θησαυρούς” ανακάλυψε στις εξερευνήσεις της; (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)

Μπορούμε να ακούσουμε την μελωδική αφήγηση του βιβλίου πατώντας ΕΔΩ

“Ο γενναίος ιππότης και η χαμογελαστή βασίλισσα”

“Ο γενναίος ιππότης και η χαμογελαστή βασίλισσα”

Συγγραφέας: Μάκης  Τσίτας

Εικονογράφηση: Κώστας Θεοχάρης

Εκδόσεις: Καλέντη

Ηλικία: 6-9 ετών

Η δική μου βασίλισσα δεν είναι όπως οι άλλες. Είναι ευγενική, γλυκομίλητη και γενναιόδωρη. Έχει πάντα μια ωραία ιστορία να πει, να δώσει μια πολύτιμη συμβουλή, να πάρει μια απόφαση σωστή.
Κι εγώ έδωσα τον λόγο της τιμής μου να τη φροντίζω και να την προστατεύω. Γιατί είμαι ο ιππότης της κι εκείνη είναι η… χαμογελαστή βασίλισσα! (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)

Μπορούμε να ακούσουμε την μελωδική αφήγηση του βιβλίου πατώντας ΕΔΩ

“Ο παππούς μου κι εγώ”

“Ο παππούς μου κι εγώ”

Συγγραφέας: Bonilla Rocio

Μετάφραση: Ειρήνη Γεούργα

Εκδόσεις: Φουρφούρι

Ηλικία: 3-5 ετών

Η μαμά μου λέει: «Ο παππούς κι εσύ μοιάζετε σαν δυο σταγόνες νερό!» Αν και δεν ξέρω γιατί το λέει αυτό… Μάλλον επειδή του παππού, όπως κι εμένα, δεν του αρέσει το σπανακόρυζο. Με τον παππού μου βολτάρουμε μαζί με τα ποδήλατα, διαβάζουμε, πάμε μερικές μέρες διακοπές το καλοκαίρι, ψωνίζουμε στη λαϊκή αγορά, τρελαινόμαστε για το γρήγορο τρενάκι στο λούνα-παρκ, τρώμε κρυφά σοκολάτες και περνάμε μαζί ζωή και κότα. Τον λατρεύω τον παππού μου.
Ένα πολυβραβευμένο παιδικό βιβλίο για τις στιγμές στοργής, τρυφερότητας και μοναδικής αγάπης μεταξύ εγγονών και παππούδων. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)

Μπορούμε να ακούσουμε την μελωδική αφήγηση του βιβλίου πατώντας ΕΔΩ

« Καληνύχτα,  σ’ αγαπώ»

« Καληνύχτα,  σ’ αγαπώ»

Συγγραφέας: Κατρίνα Τσάνταλη

Εικονογράφηση: Little Miss Grumpy

Εκδόσεις: Διόπτρα

Ηλικία: 3-6 ετών

Κάποτε ήτανε μικρή και μάθαινε ποιηματάκια
για να τα λέει με χαρά τώρα στα εγγονάκια.
Τι κι αν μεγάλη έγινε… Τα χρόνια ήταν πολλά
και το μυαλό όλο ξέχναγε μα όχι η καρδιά…
Ένα βιβλίο για την αγάπη που τρυπώνει στις καρδιές από γενιά σε γενιά. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)

Μπορούμε να ακούσουμε την μελωδική αφήγηση του βιβλίου πατώντας ΕΔΩ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *