enellys.gr

Η δραματοποίηση στο νηπιαγωγείο δίνει ζωή στα παραμύθια

“Η ιστορία ενός καλοψημένου τηγανόψωμου”: Πώς η δραματοποίηση στο νηπιαγωγείο δίνει ζωή στα παραμύθια

“Η ιστορία ενός καλοψημένου τηγανόψωμου”: Πώς η δραματοποίηση στο νηπιαγωγείο δίνει ζωή στα παραμύθια «Τα παιδιά μαθαίνουν καλύτερα όταν παίζουν» : Αυτή η φράση είναι μια αλήθεια που καθημερινά βρίσκει χώρο μέσα στην τάξη του νηπιαγωγείου. Τι συμβαίνει όταν ένα παλιό νορβηγικό παραμύθι του 19ου αιώνα ζωντανεύει μέσα από τη δραματοποίηση; Η εμπειρία γίνεται ανεπανάληπτη! Η ξεχωριστή ιστορία «Η ιστορία ενός καλοψημένου τηγανόψωμου» ζωντάνεψε μέσα στην τάξη μου στο νηπιαγωγείο και ανέδειξε τη δύναμη που έχει η δραματοποίηση ως εργαλείο μάθησης και δημιουργικότητας

Σχετικό άρθρο: Στο άρθρο: Παίζουμε με τα βιβλία στις διακοπές και όχι μόνο… μπορείτε να ανακαλύψετε πώς με πολύ απλούς, ενδιαφέροντες και ανέξοδους τρόπους, μπορούμε να φέρουμε τα παιδιά κοντά στα βιβλία, να τα κάνουμε να τα αγαπήσουν και να τα κάνουν μέρος της καθημερινής τους ζωής ωφελώντας τα πολλαπλά.

Ένα παραμύθι που … κατρακυλά

“Η ιστορία ενός καλοψημένου τηγανόψωμου” είναι ένα ξεχωριστό παραδοσιακό Νορβηγικό παραμύθι του 19ου αιώνα. Οι Νορβηγοί συγγραφείς και συλλογείς σκανδιναβικών μύθων Π.Κ. Ασμπγιόρνσεν και Γ.Ε. Μόε μας αφηγούνται με έναν ιδιαίτερα διασκεδαστικό τρόπο:

Μια γυναίκα με εφτά πεινασμένα παιδιά, έβαλε να τηγανίσει ένα μεγάλο τηγανόψωμο με μπόλικο βούτυρο. Όλοι περίμεναν με αγωνία να βγει από το τηγάνι για να ρίξουν μια καλή δαγκωνιά. Το πολυπόθητο τηγανόψωμο βγήκε πράγματι από το τηγάνι. Μα το παράκανε λιγάκι, γιατί αποφασίζει να το σκάσει! Άρχισε να κατρακυλάει, ενώ πίσω του κουτρουβαλούσαν όπως μπορούσαν για να το φτάσουν τα εφτά παιδιά, η γυναίκα, ο παππούς και μια γάτα. Μια ιστορία γεμάτη χιούμορ, ένταση και κίνηση – ιδανική για να μετατραπεί σε θεατρικό παιχνίδι στο νηπιαγωγείο και να δώσει στα παιδιά την ευκαιρία να μάθουν μέσα από το παιχνίδι, τη συνεργασία και τη φαντασία

Για τη δραματοποίηση χρησιμοποίησα μάσκες τις οποίες πλαστικοποίησα για περισσότερη ανθεκτικότητα και ρούχα και αξεσουάρ από τη . . . συλλογή μας. Δες και εκτύπωσε τα πατρόν με τις μάσκες που χρησιμοποιήσαμε πατώντας το σύνδεσμο ΕΔΩ

Τη δραματοποίηση που ακολούθησε την αφήγηση την καταδιασκέδασαν τα παιδιά, κάτι που είναι ολοφάνερο άλλωστε από τα φωτογραφικά στιγμιότυπα!!! Δες το φωτογραφικό υλικό από τη δράση που πραγματοποιήσαμε στην τάξη μας και πάρε ιδέες πατώντας το σύνδεσμο ΕΔΩ

Σχετικό άρθρο: Διαβάστε το άρθρο Ακούμε ελεύθερα μελωδικές αφηγήσεις παιδικών βιβλίων σε ένα padlet.Θα βρείτε συγκεντρωμένες και ταξινομημένες σε κατηγορίες τις αφηγήσεις του θησαυρού που μας προσφέρει το Τρίτο Πρόγραμμα. Είναι μελωδικές αφηγήσεις παραμυθιών και βιβλίων γνώσεων για ελεύθερη και δημιουργική ακρόαση. Έτσι, μπορούμε να αξιοποιήσουμε αυτό το υλικό με τα παιδιά ή με τους μαθητές μας, με ένα εύχρηστο τρόπο, όσο το δυνατόν καλύτερα κι ευκολότερα

Ποια τα οφέλη της δραματοποίησης στο νηπιαγωγείο; – Η δραματοποίηση στο νηπιαγωγείο δίνει ζωή στα παραμύθια

Η δραματοποίηση δεν είναι απλά «παίζω έναν ρόλο». Είναι μια ολοκληρωμένη μαθησιακή εμπειρία με πολυδιάστατα οφέλη:

  • Γλωσσική ανάπτυξη: Εμπλουτισμός λεξιλογίου και βελτίωση προφορικού λόγου
  • Φαντασία & δημιουργικότητα: Τα παιδιά πειραματίζονται με ιδέες και ταυτίζονται με χαρακτήρες
  • Κοινωνικές δεξιότητες: Μαθαίνουν συνεργασία, σεβασμό και υπομονή
  • Συναισθηματική αγωγή: Αναγνώριση και έκφραση συναισθημάτων μέσα από ρόλους
  • Ολιστική μάθηση: Γλώσσα, μουσική, κίνηση και εικαστικά γίνονται ένα!

Το παραμύθι αυτό είναι ιδανικό για δραματοποίηση γιατί:

  • Έχει πολλούς χαρακτήρες για να μοιραστούν τα παιδιά
  • Δημιουργεί ένταση και ρυθμό
  • Δίνει αφορμή για πλούσιο λεξιλόγιο και εκφραστικότητα

Πώς να εφαρμόσεις τη δραματοποίηση στην τάξη

Αν είσαι νηπιαγωγός ή γονέας που θέλει να δοκιμάσει τη δραματοποίηση στο σπίτι, μπορείς να ξεκινήσεις απλά:

1. Αφήγηση με εκφραστικότητα – πες την ιστορία με πάθος

2. Κατανομή ρόλων – άφησε τα παιδιά να διαλέξουν ποιον ήρωα θα υποδυθούν

3. Χρήση απλών υλικών – μάσκες, καπέλα, χαρτόνια για σκηνικά, μουσική υπόκρουση

4. Ελεύθερο παιχνίδι – άφησε χώρο στα παιδιά να αυτοσχεδιάσουν

5. Συζήτηση & ανατροφοδότηση – μιλήστε για τα συναισθήματα των ηρώων

6. Δημιουργική συνέχεια – ζωγραφική ή μικρές κατασκευές που αποτυπώνουν την εμπειρία

Συμβουλή για τον/την εκπαιδευτικό, καθώς η δραματοποίηση στο νηπιαγωγείο δίνει ζωή στα παραμύθια

Η έμφαση δεν είναι στην «τέλεια εκτέλεση». Είναι στη χαρά της συμμετοχής! Είναι στο χέρι μας, ακόμα και τα πιο ντροπαλά παιδιά να βρίσκουν ρόλο – έστω και ως δέντρο, ζώο ή παρατηρητής. Η μαγεία της δραματοποίησης είναι ότι δεν αφήνει κανέναν απ’ έξω

Η δραματοποίηση ενός παραμυθιού, όπως «Η ιστορία ενός καλοψημένου τηγανόψωμου», δεν είναι απλά μια δραστηριότητα. Η δραματοποίηση στο νηπιαγωγείο δίνει ζωή στα παραμύθια, είναι η γέφυρα ανάμεσα στη μάθηση και στη χαρά. Μπορεί να γίνει μια αξέχαστη μαθησιακή εμπειρία που συνδυάζει τη φαντασία με τη γνώση

 Και το πιο σημαντικό; Τα παιδιά μαθαίνουν παίζοντας, γελώντας και δημιουργώντας αναμνήσεις που θα τα συνοδεύουν για χρόνια

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *